søndag 20. september 2009

Falut flaut.. og når eg trodde det var over.. MER faluse :D

Så var nok en helg over og en ny uke sniker seg frem.. :P Jaja før eg tok helg så hadde vi no en seminar på skolen, eller med andre ord, vi skulle fremføre litt greier om en dag i praksis.
Vi har hatt obervasjonspraksis på Haraldsplass :) Kjempe kjekt å se alt vi kan jobbe med etter vi e ferdig utdannet :D

Hallo eg må bare fortelle det, dere vet jo hvor vimsete Lene er, og charlotte, nei jeg mistet ikke mobilen :P
Men ja, først når vi kom på Haraldsplass så ble vi vist rundt av en dame. Deretter skulle vi ned i kjelleren for å få noen flotte hvite umiformer. Når vi kom frem der som uniformene hang så slulle vi velge en bukse og en genser i vår størrelse.

Det var et stativ med x-store OG x-små klær, et stativ med mediume klær, et stativ med små klær og ett med store klær.
Så der sto no vi då for å finne klær. Deretter gikk vi opp i 1.etg. for å skifte.

Alle hadde jo klart å velge riktig størrelse då, BORTSETT fra meg, eg hadde nemmelig prestert med å ta x-Stor Bukse og heldigvis liten genser så det såg ikkje såååå gale ut, men eg kunne jo dra buksen opp under amrmene liksom, var dødspinlig når eg kom ut fra "prøverommet". Turde jo selfølgelig ikke å gå ned i kjelleren for å finne en mindre bukse, så eg gikk no med den hele dagen :P

og ja, en ting til :D
Seinere når vi var kommet i gang på sykehuset og vi hadde fått sett litt forskjellige ting så skulle eg inn på CT - avdelingen.

Jaja sto no der å kikket, noterte og stilte spørsmål eg. Men så ville eg gå litt nærmere CT maskinene for å se. Så eg gikk bort i døren og lente meg inntill veggen. Og gjett ka!! Så klarer eg å plasere skulderen min UNDER en sånn dersifiserings pumpe eller ka det heter! Alle vet jo disse her desifiseringe dingsene som henger på veggen overalt på sykehusene... Ja og de gir jo atuomatisk fra seg en dose med sprit når du tar hånden under. Akkurat det samme skjedde når eg tok skulderen min under.. det vil si eg STINKET SPRIIIIT!!! HAhaha herregud, e det mulig?:P

Til slutt var no dagen endelig over og eg tenkte at det var falut flaut og at dagens oppølevelser var over for i dag, men nei...

NÅr vi var ferdig så skulle vi vandre ned i kjelleren kor vi skulle hive klærene vi hadde brukt i en kontainer.. Jada.. inn på rommet for å skifte og ut med alle notater.. Ned å lempe de fra seg. OOBS.. ja der hadde eg kastet alle notatene min for dagen ned i kleskontaineren, GLEMTE nemmelig å ta UTAV notatblokken fra lommen på genseren.. Så eg spurte no en dame der som trillte på noen sykesenger om hun viste noen eg kunne snakke med. Så det endte med at hun hjalp meg for å se etter.

Etter 5 min.. ingen bok.. hun spurte om eg hadde lagt den fra meg oppe men eg var sikker på at eg ikkje hadde tatt den utav. notatblokken var liksom litt tung. Etter 5 min til med graving nedi skittne klær så bestemte eg meg for å stikke opp å bare se for SIKKERHETSSKYLD..! fant no veien opp på dette rommet etter en stund og DER!! Der lå den lille notatblokken på bordet, rett vedsiden av der jeg hadde skiftet.. Ble litt flau og tenkte bare at nooo løper eg ut av dette bygget her! Så eg skyntet meg ned og ut. Og på veien traff jo eg selfølgelig hun damen som hadde leitet med meg :p Hun måtte jo spørre om eg fant boken, og det gjorde eg jo.. Så eg svarte no stille ja og forsvant ut av byggningen fortere en svinn!


Det var kort om Observasjonspraksisen :D Hehehe

Ellers hadde jeg en super koselig helg med jentekveld og singstar på fredagen, rolig kveld og film/tv med Andrè på lørdagen og konfirmasjon på søndagen <3
Har desverre ingen bilder :(

- Lene :*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar